بیمه مسافرتی

بیمه مسافرتی چیست و چه فایده‌ای دارد؟

 

 

اگر برای گرفتن ویزا گذرتان به سفارت افتاده باشد، حتما متوجه این قضیه شده‌اید که برای گرفتن ویزا باید بیمه مسافرتی داشته باشید.

بیمه مسافرتی جزو مدارکی است که خیلی از سفارت‌ها مانند سفارت‌ کشورهای عضو شینگن (آلمان، ایتالیا، فرانسه و ...) از متقاضیان ویزا دریافت می‌کنند و داشتن آن را اجباری می‌دانند.

تا به حال از خودتان پرسیده‌اید که ضرورت داشتن این بیمه هنگام سفر چیست؟ اصلا چرا باید اینقدر هزینه کنید و پول بیمه مسافرتی بدهید؟

ما در این مطلب به سؤالات شما درباره بیمه مسافرتی پاسخ می‌دهیم.

بیمه مسافرتی چیست؟

بیمه مسافرتی، بیمه‌ای است که برای پوشش هزینه‌های پزشکی در سفر، لغو سفر، گم شدن چمدان، حادثه پرواز و دیگر حوادث غیرمترقبه سفر در نظر گرفته شده.

بیمه‌های مسافرتی انوع مختلفی دارند و هر یک هزینه‌های خاصی را به میزان خاصی پوشش می‌دهند. در حال حاضر شرکت‌های مختلف بیمه در ایران با عقد قرارداد با شرکت‌های خارجی، شرایط و قیمت‌های متفاوتی برای این بیمه در نظر گرفته‌اند که بر حسب سن و کشوری که به آن سفر می‌کنید متفاوت است.

بیمه مسافرتی را می‌توانید هم برای سفرهای داخلی و هم برای سفرهای خارجی تهیه کنید.

بیمه مسافرتی چه فایده‌ای دارد؟

به صورت کلی، بیمه مسافرتی زیان وارد شده به شما در سفر را جبران می‌کند. اگر در سفر دچار مشکل جسمی و مریضی شوید، هزینه درمان آن با توجه به قیمت بالای ارز، برای شما بسیار گران تمام می‌شود. به همین خاطر اگر بیمه باشید این هزینه توسط بیمه پرداخت می‌شود.

بیمه مسافرتی چه خساراتی را پوشش می‌دهد؟

- هزینه‌های پزشکی و بستری در بیمارستان: اگر فرد بیمه‌شده در بیمارستان بستری شود هزینه آن تا سقف بیمه‌نامه، یعنی تا پنجاه هزار یورو پرداخت می‌شود. اگر هم بیمار نیاز به بازگرداندن و یا انتقال به مرکز مجهز داشته باشد، شرکت بیمه نسبت به انتقال وی به یک مرکز درمانی مجهز و یا بازگرداندن به کشور محل اقامتش اقدام خواهد کرد

- جبرن خسارت گم شدن چمدان و بار تحویلی به هواپیما: اگر هنگام ورود شما به مقصد، چمدان و یا مدارک شما مفقود شود، شما را به هتل می‌برند و بعد از چند روز می‌توانید به صورت رایگان به کشور خود بازگردید.

- هزینه‌های دندانپزشکی: تنها خدمات فوریتی دندانپزشکی مشمول بیمه می‌شود.

- باز گرداندن جسد متوفی: اگر خدایی ناکرده فرد بیمه‌شده در طول مدت سفر خود فوت شود، شرکت بیمه طرف قرارداد اقدامات لازم برای بازگرداندن جسد فرد را انجام می‌دهد.

مدت زمان بیمه مسافرتی چقدر است؟

مدت‌زمان بیمه مسافرتی به انتخاب مسافر تعیین می‌شود. مسافر می‌تواند این بیمه را از یک تا 5 روز برای یک سفر و تا بازه زمانی یکساله، برای تمامی سفرهای خود در سال تهیه کند. توجه داشته باشید که هنگام ارائه بیمه‌نامه خود به سفارت، سفارت به تعداد روزهای اعتبار بیمه توجه می‌کند و تاریخ اعتبار ویزای شما را بر اساس آن تعیین می‌کند. پس توجه داشته باشید که اعتبار بیمه شما، متناسب با تعداد روزهایی که قصد سفر دارید باشد.

پوشش و سقف تعهدات بیمه مسافرتی چقدر است؟

هزینه‌های بستری و پزشکی در بیمارستان در خارج از کشور تا 50000 یورو با فرانشیز 25 (فرانشیز: مبلغی از خسارت که به عهده فرد بیمه‌شده بوده و بیمه‌گر نسبت به آن تعهدی ندارد)

پرداخت هزینه‌های فوری دندانپزشکی تا سقف 400 یورو با فرانشیز 25

سفر اضطراری یکی از اعضا بلافصل خانواده تا سقف 850 یورو

این مطلب را با دوستان تان به اشتراک بگذارید :